11 augusti 2012

TAKIDA VS. STIFTELSEN

Takida vs. Stiftelsen? Det är svårt att välja mellan två band som har samma sångare, när det är sångaren man gillar allra bäst. Takida-Robban har startat ett nytt band, som en sidoprojekt till Takida bara. Takida kommer alltid komma före Stiftelsen enligt Robban själv.  För mig själv vet jag inte vilka av dom som kommer först eftersom det är helt omöjligt att välja mellan de båda banden eftersom Robban sjunger på Svenska i Stiftelsen och engelska i Takida. Och Takida är mera rockigt än Stiftelsen.

Samtidigt som jag lyssnar sönder Takidas album The burning heart, så diggar jag ihjäl mig till Stiftelsens singel Vart jag än går. Jag ÄLSKAR låten! Kan lyssna på den hur många gånger som helst! Den ligger på en säker plats på min nya gym cd också och jag kan säga att den är väldigt skön att lyssna på när man går på bandet på gymmet!

Inga kommentarer: