19 augusti 2012

MEN VI KAN TA OSS HÄRIFRÅN, OM DU VILL, HÄRIFRÅN

Har egentligen inget speciellt att berätta men kände för att skriva lite bara. Har varit lite sådär med bloggandet under sommaren, men nu på senaste har det blivit bättre. Speciellt när jag tagit tag i saken och redigera alla oredigerade bilder. Då blir det lite fler inlägg/dag, även fast det mest är bilder. 
 Så största anledningen till att jag råddar ner något random här nu är alltså för att jag ska försöka att blogga alla dagar även fast det inte finns så mycket att säga och berätta.

En kul sak jag kan berätta är i alla fall att mamma och jag var ut med Nova i skogen en stund ikväll så hon fick springa av sig lite. Vi passade då på att testa hur bra hon är på att spåra så mamma och hon gick lite före så jag kunde gömma mig bakom ett träd. Nova var jätteduktig och spårade upp mig snabbt :) 

Vi ska träna henne mera dock för nu var det så pass liten tid mellan att jag gömde mig och hon började leta. På den korta stunden så är dofterna kvar i luften liksom så då går det snabbare att leta upp någon för vovvarna. Skulle det varit en timme mellan skulle Nova måsta spårat på marken för att få upp korn och grejer. Ska bli kul att testa det med henne :)

7 mars 2012
Kamera: Nikon D3100

Inga kommentarer: