25 augusti 2012

KNASDRÖMMAR


 Efter att jag hade vaknat x-antal gånger tidigt imorrse somnade jag om och drev in i en dröm. Världens mysko dröm. Har ingen aning om vad den betyder.

Jag drömde att Ida skulle gifta sig och bröllopet var på Geta skola. Redan där vart det mysko liksom. Ida och jag gick armkrok hemifrån mig, jag hade min handväska, mobil och en flarra vitt vin med mig och vi skrattade hela vägen. När vi kom upp till skolan kom jag på att jag hade glömt min kamera hemma. Hemska tanke typ. Ida tyckte att ''Men nu när du just har fått tillbaka den spelar det väl ingen roll att du glömt den.'' Tydligen hade jag vart av med den.
 Den var 20 minuter till vigseln, klockan 17:00 skulle den börja, men jag bestämde mig för att skena hem efter kameran. Det tar ju liksom 3-4 minuter från skolan och hem. Jag ringde mamma på vägen och frågade om hon kunde komma i möte med kameran. Det skulle hon. När jag gick på plattorna nere vid banken tappade jag allt jag hade i famnen, och såklart gick vinflaskan sönder. Jag blev helt förstörd. Tårarna rann och allt kändes hemskt. Mitt i allt kom Vikars och Nell springandes och hjälpte mig lägga alla glasbitar i en hög bredvid ett träd. Ännu mera mysko, I know.

Jag gick iväg för att möta mamma för hon hade inte kommit ännu. När jag fick syn på henne var hon vid cykel-och gång banan och jag var precis förbi boden ungefär. Vi möttes, hon hoppade av cykeln, jag fick kameran, och sen vaknade jag.

Som vanligt med mina drömmar så fattar jag inte ett piss haha! Men underhållande var den här drömmen i alla fall :) En annan grej med mina drömmar är att när jag vaknar så känns dom så sjukt verkliga. Som om dom skulle kunna/har hänt på riktigt. Lite läskigt på ett sätt ;)

Inga kommentarer: