07 augusti 2010

The Number 23

Har just glott klart på The number 23. Den är ett måste att se, galet bra film! Den handlar om Walter som får en bok i födelsedagspresent av sin fru Agatha. Boken heter The number 23 och är skriven av Topsy Kretts. Både boken och filmen kretsar runt siffran 23. Walter blir besatt av siffran 23 och börjar se den överallt. I namn, på skyltar, i sitt kontonummer, han räknar till och med sin frus skor och de är 23 stycken. Filmen är verkligen nagelbitande och jag blev bara liggande på sängen och följde med Walters äventyr, jag glömde både tid och rum. Det är grymt läskigt hur siffran 23 dyker upp överallt. Walter jobbar som hundfångare typ och i början ska han fånga en hund vid namn Ned. Jag räknade ut före Walter gjorde det i filmen, att N är nr 14 i alfabetet, E är nr 5 och D är nr 4. 14+5+4=23. Just räknade jag ut att Ö är nr 29 i alfabetet(om man tar med W. För övrigt är W nr 23 i alfabetet), J är nr 10. 29-10=19. Alla mina initialer är JSHÖ, 4 bokstäver. 19+4=23. Läskigt ellerhur? En till då. Tyra, Casper och Nelson har 16 bokstäver sammanlagt i sina namn. De behövs två kattor för att göra kattungar. 16+2=18. Deras mamma Holly har 5 bokstäver i sitt namn. 18+5=23. Jag älskar sånt här! Siffror och chiffer och stuff. Därför älskar jag Da Vinci koden och Änglar och Demoner.

Tänk om jag kommer på flera sådana här nu? Tror ni jag blir lika galen som Walter då? Se filmen! Jag lovar att ni inte kommer ångra er.

Inga kommentarer: