14 augusti 2010

Amazonas regnskog?

Klibbigt, sliskigt, fuktigt, varmt och obekvämt. Hatar denna tropiska värme! Det är inte okej med 80% luftfuktighet, Amazonas regnskog eller vad?. Vi har varit vid stugan hela dagen och usch vad varmt det var där nere! Håret bara klibba sig runt ansiktet och var bara allmänt ivägen. Att ha långt hår en sån här dag är verkligen en förbannelse. Det har varit nära flera gånger att jag sprungit efter saxen och klippt bort skiten, det är bara ivägen när det är varmt. Men sen när man börjar tänka efter så vill jag inte ha kort hår och det är inte alltid skit. Jag älskar mitt hår egentligen, jag är glad att jag fått så fint tjockt hår. Får ofta komplimanger för mitt hår och det är ju jättekul. Tacka Österlunds-generna för det!

Sitter och funderar på nu hur man ska kunna sova inatt. Har ju Scott inatt eftersom hans föräldrar är på kräftskiva, och Scott ska sova i mitt rum i vanlig ordning. Men det brukar vara varmt med bara mig där inne, hur blir det inte då med en liten bebis till som är som en kamin hela tiden. Har tänkt flytta ner madrassen på golvet i alla fall så det kanske blir lite svalare då. Fruktar dock för hur många gånger Scott kommer vakna i natt av att han har varmt eller att han har tappat tutten. Tror han får sova bara i blöja och kalsonger inatt så kanske det är lite svalare för honom. Hoppas i alla fall att vi får några fler timmars sömn inatt än sist han sov här.
Håller tummarna.

Inga kommentarer: