09 augusti 2010

Dreamcatcher

I första delen av filmen höll jag krampaktigt i kudden ifall något hemskt skulle hända. Andra delen kisade jag bara lite med ögonen när något hände. Jag har kollat på Dreamcatcher idag. Trodde det var en skräckfilm typ, eftersom brorsan sa så, men den var inte ett dugg läskig. Men..den var så in i norden asig istället! Så ni kan ju glömma att jag gårdagens sista inlägg har rubriken Spooky, det är så långt ifrån rätt beskrivning för den här filmen man kan komma. Jag förstår inte heller varför den heter Dreamcatcher, var det något jag missa? Okej, de hade en drömfångare hängande i stugan men den hade ingen riktig funktion, tyckte jag i alla fall. Filmen var helt okej bra i alla fall.

Den handlar om 4 bästa vänner som far ut till en stuga i skogen. De har farit dit varje år i 20 år på vintern. En av killarna, Jonesy, hittar en gubbe utanför stugan som han hjälper in i stugan för att värma han och ge han mat. När Beaver kommer tillbaka börjar Jonesy berätta om gubben. Mitt i allt springer massa rådjur, harar, björnar, vargar, tvättbjörnar och massa djur förbi utanför så de går ut och tittar vad som står på. De märker att alla djur är blodiga, de går in i stugan igen och konstiga saker börjar hända.

En jag känner har sett Dreamcatcher och han blev typ uppskrämd av den. Fjolla?

Inga kommentarer: