15 augusti 2010

National Treasure; Book of Secrets

Jag gjorde rätt i att hoppas tro och be. National Treasure; Book of Secrets var minst lika bra som 1an! För er som inte sett dom så är det Nicolas Cage som spelar huvudrollen, äventyraren och arkeologen Benjamin Franklin Gates. Jag absolut fullt och totalt älskar Nicolas Cage. City of Angels, Gone in sixty seconds, The family Man, World trade Center, listan är lång med underbara filmer á la Nicolas Cage. Favoriterna är City of Angels, World trade Center och nu National Treasure 1&2. Hoppas på att få se flera underbara filmer med Nicolas.

Jag tror alla i min umgängeskrets vet att jag älskar att kolla på film och att jag gör det så ofta jag kan. På något sätt känns det som att jag är uppvuxen med filmvärlden, vet inte varför. Kanske det beror på att filmsamlingen mina äldre syskon har är enorm. Vi har massa VHS-filmer här hemma som är inspelade the old way. Allt från Gremlins till Polisskolan. Tror jag har sett alla minst två gånger. Sen barnsben har det lixom hängt med och man lär sig ju så mycket genom att kolla på film. Man lär sig lite geografi, historia om allt och inget och massa mer. Det är tack vare filmer, och musik, som jag har lärt mig så pass bra engelska. Man snappar upp så mycket, mycket man inte ens märker själv. Me love movies long time.

Inga kommentarer: