22 augusti 2010

Möhippa för hela slanten!

Igår hade vi möhippa för syster som ska gifta sig 18 September. Mamma och jag hämtade upp Linda, Anki, for till Maria och bytte till hennes bil så vi alla skulle få rum i en bil, och sne begav vi oss mot Lemland. Väl där stannade vi vi ett garage nära Pamela och sen gick vi för att hämta Pamela, medans vi(eller Linda och Anki) sjöng. Britt, Pamelas svärmor, var också med när vi hämtade Pamela. Vi hade Pamela att plocka ihop lite saker på 5 minuter och tog sen med henne till bilen. Efter en stund kom motorcykeln hon skulle åka med. Medans Pamela var ute och åkte motorcykel så for vi till Britt och fixade med lunchen som bestod av kyckling och pasta sallad. Efter lunch klädde vi ut Pamela till troll och så drog vi in till Mariehamn.

Dagen i Mariehamn blev lång. Det första vi gjorde var att gå på stan och samla pengar. Pamela hade en lapp på ryggen som alla fick läsa på, Pamela visste inte själv vad det stod där. När vi hade fått ihop bra med pengar så gick vi till Äventyrsgolfen och spelade minigolf, gjorde sen en till repa på stan innan vi for till Mariebad-spa och relax avdelningen. Klockan 19:00 åt vi middag på Äventyrsgolfen och sen tog vi taxi därifrån till Arken eftersom att det regnade så mycket. Så nu har jag gjort min debut på arken 8 månader före min 18års dag haha. Från klockan 20:30-01:00 var vi på Arken, lite lamt i början men sen blev det grymt roligt! Träffade på några svenska killar där en av dom skänkte en kondom och en annan köpte en Hello Kitty simpuff. Resten av kvällen var vi bästisar med de killarna. Han som skänkte kondomen hette Rickard och man fick honom på köpet om man köpte kondomen. Han andra var det lite oklart vad hette så jag döpte honom till Kitty, eftersom han hade simpuffen på armen resten av kvällen och natten. Under dagen och kvällen så tog vi bilder och twittrade ocskå så nu har man bilder från allt vi gjort och alla roliga kommentarer uppskrivna. Det vart hur som helst en lyckad dag och kväll tycker jag. Första och bästa möhippan jag varit på!

Inga kommentarer: