04 augusti 2010

I love walking in the rain, 'cause no one knows I'm crying

Ååh vad mysigt med regn! Och det faktum att vi har plåttak gör det hela mysigare. När jag var liten älskade jag att ligga och lyssna på regnet när jag skulle sova. Det är fortfarande en favorit sak att göra. Jag har också alltid älskat att vara ute i regnet. Det finns ju massa folk som bara sitter inne och ugglar när det regnar, jag är hellre ute. So what om man blir våt! Kläderna torkar och det finns den här skit smarta uppfinningen som heter handduk, prova den! Det funkar garanterat. Och så är vi ju inte gjorda av socker så vi smälter inte.

Nu var det nästan ett sidospår här. Det jag egentligen skulle skriva om var bullarna jag bakade men när jag hörde regnet så tydligt så blev jag distraherad. Nåväl, bullarna var riktigt uppskattade! Till och med så att Robin skrev på facebook att jag hade bakat bullar till honom när han kom till jobb. Brorsan godkände dom också även fast dom var lite torra. ''Det är glutenmjölblandningen som gör det'', svarade han snabbt, som att försäkra mig om att de inte var mitt fel att dom var torra. Lite gulligt ändå. Ska försöka ta en bild på dom senare, om de inte redan är slut. Tydligen åts det bullar hela kvällen igår. Kul att någon uppskattar det man gör. De var också första gången jag bakade med glutenmjölblandning förresten. Det var lite spännande faktiskt, mjölet kändes som potatismjöl. Jaa-a, det är nog inte sista gången jag känner på glutenmjölblandning i alla fall.

Inga kommentarer: