18 december 2009

Upp med tuppen..om man skulle ha någon vill säga

Godmorgon, eller nått. Klockan är ju faktist 10:52 men här har man varit vaken sen 06:00-06:30. Fast pallrade mig upp ur sängen först 08:05 när det vart strömavbrott. Det vart en aning mörkt i rummet så jag skenade efter en ficklampa. Tyckte inte att det var någon idé att lägga sig igen så satt mig vid datorn en stund. Fast det gick ju inte så bra när strömmen var borta. Men när den kom tillbaka han jag kolla runt lite och så gjorde jag ett försök till att lägga upp en bild på bilddagboken men då försvann strömmen igen. Satt i soffan en stund med ficklampan tills strömmen kom tillbaka. När den gjorde det passade jag på att gå på toa och sen fixade jag frukost. Idag blev det en skål med flingor och solrosfrön, en macka, en mugg te och ett glas brusvitamin och en DeviSol. En ordentlig frukost kan man kalla det. Mami kom hostande upp en efter en stund och här i köket har vi blivit sen dess.
Mami laga just Janssons frestelse så vi har till Julafton. Mums med Jansson!

Nu ska mami bädda rent i sängen sen ska vi laga senap. Thomas och Maria som beställde till Julafton så det är väl bara att lyda haha. Får se vad mami och jag hittar på sen. Vet inte om det är nå mera vi ska laga. Tror inte det, men man vet aldrig. Annars blir det väl bara att ta det lungt efter som mami är förkyld.

Jag skriver ikväll igen. Kanske. Om jag hittar på något att skriva vill säga. Kanske inte dyker upp nått bra.
You'll never know

Inga kommentarer: