07 december 2009

Maginfluensa..Vinterkräksjuka?

Någon som vet om det går maginfluensa nu? Något är det i alla fall. Jag var dålig i lördags. Låg på soffan hela kvällen och halvsov och mådde illa. Men sen igår var det bra igen, var lite trött bara. Idag igen mår jag illa. Måsta just skena till toaletten för det kändes som att jag skulle spy. Jag vill inte ha maginfluensa, jag hatar att spy.

Vad jag har förstått så är Maginfluensa och Vinterkräksjuka två olika saker. I princip. Maginfluensan kallas Vinterkräksjuka på vintern mellan November-April. I alla fall är symptomen diarré, kräkningar, muskelvärk, feber och i vissa fall olika influensa symptom.
När jag tänker efter så hade jag ont i musklerna i helgen. Jag trodde att det var för att jag hade sovit tokigt, det kan ha varit det med men. Jag vet inte. Får hoppas på att det inte blir något mera i alla fall. Okej med illamående men kräkningar, blää! Finns nog inget värre än kräkningar..och när jag tänker efter, näsblod.

Inga kommentarer: