08 december 2009

Ett mysterium som inte går att lösa?

Nu vet jag inte om det är vinterkräksjukan mera. Jag mår inte illa nu mera. Efter illamåendet börja det värka i magen, ganska långt ner. Ungefär vid äggstockarna, fast egentligen längre ner. Typ vid livmoderhalsen. Så det var som att jag skulle ha mensvärk. Men det kändes inte som mensvärk, bara nästa. Men det kunde inte ha varit mensvärk för jag ska inte ha mens förens om två veckor. Så mysteriet kvarstår. När det började värka i magen tänkte jag direkt på att jag kanske hade ätit nått som jag inte tål. Vitlök t.ex, jag tål inte det och om jag äter det börjar det värka i magen. Men jag åt inte vitlök igår. En macka till lunch och potatismos och fiskpinnar till middag. Det låter inte som något som kan innehålla vitlök. Och jag kommer inte på något annat som finns i smörgås, potatismos eller fiskpinnar som jag kan vara allergisk mot.

När värken flyttade sig från äggstockarna eller livmoderhalsen (var det nu var som det värkte) till blindtarmen började jag tro att jag har blindtarmsinflammation. Känns inte som att jag skulle vara så pigg på att ha det. Jag vill inte bli opererad! Jag är extremt rädd för sånt. Även fast jag kan titta på massa sjukhusprogram så vill jag ju inte ligga där själv heller. Jag är rädd för att nått ska hända osv. Läste just att symptomen för blindtarmsinflammation är smärta runt naveln, feber, illamående och kräkningar. Äggstockarna sitter nära naveln va? Och det värkte på högersida förut.. och jag har mått illa.. Jag vet att jag inte ska dra förhastade slutsatser men jag är rädd för sånt här. Jag har aldrig behövt besöka sjukhuset sen jag lämnade det efter jag föddes. Alltså jag har inte behövt fara dit pga av sjukdom eller något sånt. Jag ska göra det där ''hoppa på ett ben'' testet man ska göra för att se om man har blindtarmsinflammation. Får hoppas på det bästa. Att jag med andra ord hoppar runt i köket som en känguru på hasch.

Inga kommentarer: