08 december 2009

Musik är kärlek som aldrig sårar

Jag älskar musik och att hitta nu musik är nära på det bästa som finns. Man blir så uppspelt när man hör en bra låt. Just nu är det Seal som är min ängel. När han sjunger kiss from a rose blir jag helt, mwaaaah! Han är en gudagåva! En annan låt som är bra är I wanna know what love is, Foreigners låt ni vet. Den är med i Bones reklamen på tv och det är så jävla vackert. Det är Mariah Careys version som är med i reklamen. Den låten passar perfekt in på Booth och Bones. Passar som handen i handsken.
In my life there's been heartache and pain
I don't know if I can face it again. Can't stop now,
I've traveled so far
.To change this lonely life
I wanna know what love is
I want you to show me

I wanna feel what love is

I know you can show me


Ska hitta den på youtube nu, ladda ner den och lägga in den på mobilen så jag kan droga sönder den. Och när jag ändå ska in på youtube ska jag leta upp lite jullåtar, nu när julen närmar sig.

Det jag egentligen skulle säga var att man kan hitta ny musik var som helst. Under en sten.. bakom ett träd... haha nejmen nu ska jag vara seriös. Man kan hitta ny musik på radion, tvn, internet-youtube, grooveshark, spotify etc. Och man kan också hitta ny musik genom olika personer. Daniel och Jocke, två av mina brorsor, är bra på det där med musik. Det var dom som fick mig att börja lyssna på tAkiDa, det var Daniel som fick mig intresserad av Reggae och det var Jocke som fick mig att lyssna på Volbeat, denna helg. Deras låt We är grymt bra! Lyssna på den om ni har tid. Jag lovar, ni kommer bli kära.

Inga kommentarer: