27 december 2009

Sammanfattning på..fyra dagar

Jaa det var ju ett tag sen jag skrev här nu. Men jag får passa på att säga God Jul! nu och göra en sammanfattning på de dagar som gått. Jag lovar att inte skriva så långt då det blir så jobbigt att läsa.

Julafton
Dagen började med att jag var med Mami och Papi i julkyrka där man träffa massa människor. Bland annat så var Ramona, Bengt-Ove och Samuel där. Ramona ser nog alltid lika glad ut. Det var roligt att se dig igen!
När julkyrkan var klar så gick vi hem, packade ihop allt och drog oss iväg till Min kära bror och hans familj i Karrböle. Det vart glögg med detsamma och Kalle Ankas jul. Efter en stund började alla fixa med maten. Riktigt gott med julmat var det. Jultomten hade tyvärr för bråttom så han hann inte komma in med julklapparna så han slängde bara in alla innanför dörren. Nåja, Sarah och Sabina fick dela ut dom istället. Jag fick faktist några julklappar. Pengar till en ny datorn, presentkort på IKEA, ny taklampa till rummet, el-tandborste och lite annat smått och gått. Är faktist nöjd då jag åtminstone fick några saker från min Önskelista.

Juldagen
På juldagen for vi till Mormor och Morfar i Hammarland. Min moster m familj va nämligen här över jul så vi måsta fara och träffa dom. Riktigt roligt var det att träffa dom igen. Vi åt massa julmat där, snackade lite allmänt och kollade på gamla fotografier som fick en att skratta ganska rejält. Jag älskar att kolla på gamla fotografier.
Vi for hem 19:00 tror jag och hemma vart det bara att slappa framför tvn.

Julannandagen
Spenderades i Lemland hos min faster. Vi hade våran årliga jul släktmiddag. Vi har dock inte så många som vi brukar va men vi hade roligt i alla fall. Åt, skrattade, pratade massa och kollade på några fotografier från när fasters man Gösta va till Malta. Fina bilder var det. Hm, tror klockan var 20:00 när vi for hem. Väl hemma tog jag en dusch och 23:00 kollade Mami, Papi, Jocke och jag på Da vinci-koden. Älska filmen.

Idag
Har inte något hänt i alla fall. Sov länge och sitter just nu fortfarande iförd Snobben pyjamasbyxor. Höhö. Men ska väl dra på mig ett par vettiga byxor snart sen blir det nog bara att slappa idag. Har rallat över hela Åland nu hela julafton så blir bara att ta det lungt idag.
Låter som en bra idé tycker jag. '

Förlåt, nu vart det ju ganska långt i alla fall. Men ni får leva med det nu när jag hade så mycket att berätta.



Inga kommentarer: