20 december 2009

My love, intergallactic friend.She's my alien

Vilken härlig morgon. Det var varmt och skönt i huset när jag steg upp för pappa hade eldat och det var mörkt och mysigt att sitta i köket och äta frukost i lugn och ro. Efter frukosten pluggade jag i headsettet i mobilen och lurarna i öronen och stoppa ner näsan i ett korsord. När jag tittar upp så snöar det ute. Jippi! Det kanske blir en vit jul trotts allt. Man har ju varit lite tveksam när snön knappt räckt över lilltån men nu kanske den snart räcker upp över stortån i alla fall. Hemma hos Victor i Gnesta så har de så mycket snö så det räcker upp till knäna. Det är fuskigt! Men han ska skicka hit snö säger han så vi får väl hoppas på det. Han brukar hålla vad han lovar så att. Haha.

Vet ni vad Nasigoräng är? Det står ''Ingår i Nasigoräng'' i korsordet. Måste kollas upp på internet. Julia hjäärta Google! Man kan söka på så mycket där. Me love. Nasigoräng är antagligen en vegetarisk maträtt.. Men man stavar det Nasi goreng enligt Google. Haha fail korsord! Det finns i alla fall inget i receptet som passar in i korsordet. Aja, nu kom mami upp så då kanske vi får dit lite fler bokstäver så man kan se vad det är som ingår i Nasi goreng. Och så kanske jag får ihop mera ord nu också. Hoppas så.

Idag vet jag inte vad som händer. Har inget planerat så blir antagligen att bara ta det lugnt här hemma. Jag ska duscha idag för imorgon ska jag och färga håret till systers jobb. Jag tror i alla fall att jag ska det, Pamela skulle höra av sig idag så vi får se lite hur det blir.
Men nu ska jag vara lite social när mami äter frukost.
Återkommer kanske ikväll.

Inga kommentarer: