21 december 2009

Julkänsla

Men det är nå-å-gon i Brunnsparken som gråter.
Som ser ju-u-len i annat perspektiv.

Som är e-e-nsam när skuggor kommer åter.

Och förmö-rkar tanke, själ och liv.

Har kommit på att det är en av mina favorit jullåtar. Den är så  jävla fin.
Speciellt när Thorleifs sjunger,
det är något speciellt med hans röst. Jag vet inte vad men något är det i alla fall.

Idag var man som vanligt upp med tuppen. Fast lite senare var det idag. 09:13 var
klockan när jag steg upp och fixade frukost. Mami kom upp efter en
stund och då löste vi lite korsord. Nu har vi just plockat upp alla Mamis
70 tomtar. Det har hedersplatsen i hallen detta år. De flyttar
nästan alltid runt. De är nog aldrig på samma plats.
Eller ja någon gång kanske men i alla fall.

Snart drar Mami och jag iväg till stan. Ska snurra runt lite där tills klockan är 17:30
och jag ska till syster och färga håret. Vi ska äta i staden också.
Skagensallad på Nikolaj har jag bestämt.
Den är grymt god! Älskar allt som har med skaldjur att göra.
Nu ska Mami bara dricka kaffe och sen drar vi. Får se om jag skriver ikväll igen.
Kanske blir att sova tidigt ikväll.
Man vet aldrig.

Inga kommentarer: