14 december 2009

can't you see the fun in music?

Och återigen blire ett inlägg om musik. Förut skrev jag ju hur musik är kärlek som aldrig sårar och att jag älskar musik. Nu ska jag skriva lite om hur rolig musik kan vara. Satt och surfade runt lite och hamnade på en sida- www.saltmannen.se, en sida där man kan lägga upp texter till låtar som man sjungit fel. Har askul när jag sitter och läser allt. Tänk vad fel allt kan bli!
Här är några exempel.
Janne 25 år trodde att man sjön Staffan var en saffranslängd istället för Staffan var en stalledräng, hahahaha.
Amanda 15
sjöng Freestyler....fuck a macarone istället för Freestyler....rock the microphone, höhöhö!
En tjej på 13 sjöng oh mama ketchupen stället för oh mama can't you tell. Hahaha.
Gå in på www.saltmannen.se om ni vill se flera roliga texter. Man får sig ett gott skratt som förlänger livet.

Men tänk egentligen hur fel det kan bli när man lyssna på en låt. Man sjunger bara med så som man tror tills en dag när man här låten och inser att man sjungit fel hela tin'. Det måste vara duktigt pinsamt, speciellt om man sjungit men sina kompisar eller något sådant. Har nog varit med om det själva några gånger att jag sjunger fel men inte är det ofta. När det är en låt på engelska beror det nog på hurdant bra engelska ordförråd man har. Svenska låtar däremot är lite annorlunda. Man tycker ju att man borde kunna höra vad det sjunger eftersom man snackar svenska, men ibland lurar man sig själv riktigt rejält.

Inga kommentarer: