09 december 2009

Nattuggla

Hur pigg tror ni att man är om man sovit bara 1½ timma inatt? Faktiskt så är jag ovanligt pigg.. wonder why..Jag menar, jag har sovit dåligt i evigheter nu. Fast det var bättre ett tag men nu är det hel gälet igen. Har inte sovit en blund på nätterna i snart två veckor. Och när det blir så, så somnar jag ju på morgonen eller dagen istället och det är inte bra. Jag ska försöka komma på rätt igen men det är inte så jävla lätt. På endel låter som att ''det bara är att gå och lägga sig tidigt på kvällarna så kommer man på rätt igen'' Haha ofta! Inte hjälper det för mig i alla fall. Aja, hoppas på att jag somnar tidigt ikväll i alla fall. Jag måste ju åtminstone vara lite trött när jag bara sovit 1½ timma, eller? Jag hoppas på att svaret är ja annars kommer jag vara vaken hela natta igen och det kommer ju inte kroppen orka. Det är tur att jag äter ordentligt i alla fall för kombinationen av för lite sömn och ingen mat låter inte lyckad.

Endel har ju knep för att bli trött på kvällarna. Läsa eller kolla på tv t.ex. Det hjälper banne mig inte. Jo jag blir trött, en stund sen när man lägger boken ifrån sig eller stänger av tvn så blire *pling!* och så är man klarvaken. Musik brukar hjälpa för mig för det mesta. Det är lugnande på något sätt. Förutom när Kiss bestämmer sig för att jag är alldeles för trött och måste väcka mig med I wanna rock and roll al night, and party everyday. Inte direkt snällt juh. Då är det bättre när det är kiss from a rose med Seal eller I wanna know what love is med Mariah Carey. Tacka vet jag depplåtar.

Nu ska jag hoppa i duschen en sväng, jo jag ska hoppa runt där, sen får jag se vad det blir. Kolla lite days kanske som jag inte gjort på flera dagar för att jag har sovit. Ja det får bli så, efter det vet jag dock inte vad jag ska hitta på. Det är ett mysterium.

Inga kommentarer: