09 december 2009

Trasselsudd

Neeeeej! Mitt hår är som ett ända stort skatbo! Vet ente vad som hänt men efter jag duscha så vart det jätte mega trassligt och det går inte att få ut med borste eller kam. Jag fick alltid såhär när jag var yngre när jag hade längre och tjockare hår än idag. Det vart mest på vintern eftersom man hade mössa och halsduk som gnuggade mot håret och gjorde stora knutar. På den tiden var jag jätte håröm så det var pest och pina när mami skulle kamma igenom det. Nu är jag inte håröm mera men när det är knutar bak i nacken, i det där håret som man är håröm i även fast man inte är håröm, då skulle man bara villa ta en sax och klippa av allt hår!
När inte ens balsam hjälper. Jag hade i balsam i två omgångar men inte hjälpte det. Får se om det är lättare att reda ut när det torkat annars vet i gudarna vad jag tar mig till.

Men jag har ju tur.
Min kära storasyster kommer hem på lördag och hon är frisör så hon ska ta med sina saxar. Snälla säg att du har med dig urtunnings kniven också! Jag vill inte ha så här tjockt hår. Det är bara i vägen hela tiden, det är varmt även denna årstid och det är trassligt hela hela tiden. Hur kunde jag ha så långt hår på dagis, så det räckte ända ner till rumpan? Hur stod jag ut?

Inga kommentarer: