14 december 2009

Nu är det vinter

Vi ser det snöar, vi ser det snöar det var väl roligt hurra! Nu är det vinter, nu är det vinter som vi har önskat hurra! Äntligen kommer snön. Efter mycket om och men med massa regn och snöslask så bestämde den sig för att äntligen komma. Vart jätteglad när jag tittade ut genom fönstret ikväll och såg att det kom massa snö. Nu är marken vit. Hoppas på att den fortfarande är det imorgon. Mitt humör är på topp nu! Är mycket piggare än vad jag var idag.


Kvällen har gått i tvns tecken. Först ett avsnitt bones. So close, yet so far away
huh?.. Och efter det långfilm. Ingen mindre än Solstorm var det. Den var faktist helt okej. Den handlar och den religiösa frikyrkoförsamlingen i Kiruna. Ganska spännande film och nu skulle jag villa läsa boken också. Det brukar ju stå mycket mer i böckerna än vad som kommer ut i filmen. Tänk om det skulle ta med allt som stod i böckerna, då skulle man kunna kalla det för långfilm. Anledningen till att jag vart intresserad så mycket är att i Dan Browns böcker Da vinci-koden och Änglar och demoner så förekommer två olika sekter. I Da vinci-koden är det Priory of Sion och i Änglar och demoner är det Illuminati. Inte riktigt samma sak men det är spännande och intressant med såna där sekter i alla fall. Och att de faktist finns på riktigt gör det hela ännu mera spännande.

Bilden är från förra året.

Inga kommentarer: