19 januari 2010

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare

Jag hade världens äckligaste dröm i morse. Inte äcklig som i snuskig utan äcklig som i..hemsk. Det hände mycket så jag orkar inte berätta allt men drömmen ''utspela'' sig helt enkelt i Knutnäs där Rebecca, Frida, Nicole och jag var och simmade. Sen försvann dom och vart ''ersatta'' av Ida och Aina. Sen börja det hända massa konstiga saker. Vi vart bestulna på våra mobiler, förutom jag för jag gömde min, och sen försvann Ida. Jag ringde till Mamma men hon svara inte, det var bara telefonsvararen som sa ''Julia! Du måste ringa hem. Julia, ring hem!''. Så jag ringde hem men där svara ingen, jag hörde massa djungelljud bara.
Alltså drömmen var så verklig för jag sa till Aina ''Det här måste va en dröm. Det är nog bara en dröm. Jag måste vakna nu'', och vad gör jag inte om inte vaknar precis när jag har sagt det. Skit läskigt. Den värsta chocken har i alla fall lagt sig nu som t
ur är.

Det är konstigt vad man drömmer udda drömmar ibland. Jag till och med kommer ihåg allt jag har drömt, i princip varje natt och morgon. Fast det är ju faktiskt roligt att minnas sina drömmar.. ibland i alla fall.

Inga kommentarer: