14 januari 2010

Happy me!

Då har årets träning startat. Va ju som sagt ut och gick igår, en halv timma, och idag har jag cyklat 10 kilometer på motionscykeln. Det är för slirigt att fara ut med 'the real thing' just nu. Men känner mig duktig att jag ha tagit tag i saken nu. Ska kanske börja gå ut och gå med Mami på kvällarna och så ska vi börja gå på gymmet igen. Nu är man lite pepp typ. Hur jobbigt det än är att träna hårt när man inte är van, så är det skönt när det är gjort. Då mår man bra. Och man är stolt över sig själv och det är ett stort PLUS i kanten ;D

Tänkt att jag skulle ha lekt lite bokmal idag, men har jag det? Nej just det. Får försöka ikväll istället för jag vill verkligen läsa ut den där boken nu. Alltså den är bra och så men det är så nedrans mycket text och liten är den med. Tänk er bara 900 sidor, pocket. You get the picture, texten är minimal och kapitlen är långa. Men jag ska ta mig igenom den så jag har det gjort. Annars kommer jag bara gå och tänka på det. Har liksom inte bara en bok i bokhyllan som jag måste läsa till,

snarare något på 20. Men när jag läst klart Shantaram så flyter det på, förhoppningsvis.

Nu ska jag snabba mig på och hitta på vad vi ska ha till middag idag. Det är Papi som lagar så det är lite begränsat. Inte för att vara elak men Mami kan laga fler sorts maträtter än va Papi kan. Så vad ska vi äta idag?

Inga kommentarer: