13 januari 2010

Ainas födelsedag

Nej det är ingen vanlig dag, för det är Ainas födelsedag hurra hurra hurra! Grattis Aina på 18års dagen! Nu är du myndig och körkortet är på kommande. Hur känns det att va vuxen-vuxen? :) Hoppas det känns braa. Ha en bra dag vännen. Jag redigerade en bild till dig idag, samma som är på bilddagboken.
Tycker den blev lite gullig :)

Nu ska jag dega lite mera framför tvn sen ska jag börja fixa lite grejer. Ska fixa håret och sminka mig, leta i frysen efter något bra till middag, göra ny matlista och så har jag tänkt plugga lite innan jag ska ut på promenad följt av en kikning in på boden. Ska fixa lite till maten + köpa lite godis till alla julutsopare som förväntas komma idag. Den traditionen har försvunnit lite tror jag. När jag var liten var det hur många som helst som sprang runt på byn i både roliga och läskiga kostymer, och hade jätteroligt. Nu mera så är det inte så många som sopar ut julen mera. Det är synd att det nästan har försvunnit för det är ju underbart kul som barn att klä ut sig och gå runt med sina kompisar och få massa godis. Man såg alltid framemot det som liten. Man sydde egna kostymer och sminkade sig, lånade kläder från föräldrarna och kompisar och hade roligt. Det är nästan som om man skulle sakna att va barn ibland. Inga bekymmer, man är lycklig var dag.

1 kommentar:

gamle dorran sa...

fin bild av fina barn...