10 januari 2010

Släktdrag

Man lär sig något nytt alla dagar. Även fast man inte alltid lägger märke till det alla gånger, så är det där.

Vi var till Mellangårds ikväll och hälsade på alla som var där, det vill säga en hel drös med personer. Birgitta och Per, Anita, Jan-Erik, Gina och John, Sarah, Anders, Astrid, Dag och Maj och Thomas och Andy, från Nya Zeeland. Tänka sig att de har sommarlov på Nya Zeeland nu, och när det far hem igen den 19de så har det fortfarande en månad kvar. Lustigt.

Det jag skulle skriva om, som har och göra med det två första meningarna, är följande. Birgitta visade ett fotografi av sig när hon var 16 år, som jag är nu. Man kan nog se att hon är min faster för det var rysligt va vi likna. Jag vet att jag liknar den sidan av släkten, nämligen farmor, men aldrig har jag hört att jag liknar Birgitta. Kanske jag har hört men inte lagt på minnet..Men nu vet jag och kommer nog inte förtränga det den här gången.
Jag har i alla fall inte förträngt att jag liknar på faster Gunilla, när hon var liten.
Jag har ju inte bilden på Birgitta nu men jag slänger in en på farmor med sina syskon så kan ni ju se om jag liknar på farmor som alla säger. Det är farmor som står i mitten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, en blond Julia :o

Pamela sa...

Tror inte jag sett nån bild på Birgitta när hon var ung, men eftersom du liknar på farmor så kan det väl tänka sig att du liknar på våra fastrar också. :)