08 november 2011

Time for work again

Varje gång jag packar väskan när det är dags för jobb som barnflicka, måste jag riktigt tänka hur jag ska sätta allt för att det ska få plats. Eller egentligen är det alltid så när jag packar. I lördags till exempel hade jag 3 väskor och en kasse med mig till brorsan när jag skulle sova en natt. Crazy huh? Haha. Men jag kan i alla fall försvara mig med att kassen innehöll lite mat, en av väskorna var kameraväskan, den andra var handväskan(ett måste!)och sen sista och största innehöll täcke, kudde, nattkläder och toalettartiklar.

När jag jobbar som barnflicka är min handväska alltid full. Och då ska jag inte ens stanna över natten! Idag och imorgon handlar det endast om 5 timmar/dag, så varför så mycket grejer undrar ni kanske? Man vet aldrig vad man kan behöva, ellerhur? Boken har jag alltid med mig för man vet aldrig när man får en liten stund över till att läsa några sidor. Kalendern är också alltid med, headsetet till mobilen likaså. Lite frukt att mumsa på också. Några korsordstidningar kan också behövas. Dagboken, anteckningsbok eller block, pennor. Och i det här fallet, bomullsrondeller och septidin(yes, dom hade på lilla Getaboden!)

Som sagt, jag packar en hel del även fast jag ska vara borta en stund. Man vet ju aldrig vad man kan behöva. Inte hinner jag använda allt heller, men det finns där liksom, i väskan och bara...är.

Ska strax slita mig från datorn och gå och hämta Max från dagis. Sen har jag som sagt 5 timmar jobb framför mig. Likadant imorgon, och på torsdag får jag ha en hel ledig dag innan mamma och jag sticker till Helsingfors! Awesome!

Inga kommentarer: