27 november 2011

Bron till Terabitia/Bridge to Terabithia

Jo att jag skrev ju för några dagar sen, eller förra veckan eller när det nu var, att jag har några böcker jag har läst klart, men inte skrivit recension om. Brukar ju göra det för att hålla reda på hur många böcker jag läst. Jag brukar inte göra det annars, hålla reda på hur många böcker jag läser alltså, men nu har jag på skoj utmanat mig själv för att se hur många böcker jag läser på ett år. Går ganska bra tror jag.
  Nå, här kommer en liten recension på en av böckerna jag läste klart när mamma och jag var i Helsingfors två dagar!

Trots att de är så olika blir Jess och Leslie bästa vänner. Tillsammans skapar de fantasilandet Terabitia-ett hemligt kungarike i skogen, långt borta från deras vanliga vardag. Men så en dag händer det som inte får hända och tragedin är ett faktum.

En skildring av vänskap och om hur den kan hjälpa oss igenom det som är svårt.

Hade sett fram emot att läsa den här boken, för jag hade fått för mig att den skulle vara jätte bra. Och jag hade nästan rätt. Den var bra, inte jätte, men helt och simpelt bra helt enkelt. Och den var inte tjock heller, så gick snabbt och läsa och man kom snabbt in i handlingen och personernas liv.
 Nu återstår det att kolla på filmen och jämföra vilken som är bäst. Boken, eller filmen? AnnaSophia Robb(Soul Surfer) och Zooey Deschanel(500 days of summer) är i alla fall med i filmen, så då måste den vara lite bra åtminstone. Soul Surfer och 500 days of summer är grymma filmer i alla fall.

Inga kommentarer: