19 maj 2010

What does she mean?

Jag hade en konstig dröm inatt igen som jag inte fattar ett piss av, jag förstår inte budskapet i mina drömmar. Den här natten drömde jag att jag var på skolavslutning i ghs, min sista skolavslutning där. Jag satt bredvid en som heter Sarah som gick ut för två år sen ungefär, och Aina. När vi satt där och kollade på allas program så kommer en av lärarna fram(nämner inga namn) och blänger på Sarah och börjar snacka om att hon inte hade varit med på klassresan, sen kolla hon på mig och Aina sa: ojdå.. Då börja läraren prata med mig och jag sa att ingen hade berättat för mig att vi skulle ha något program. Så jag förklarade allt om när jag gick i 8an och jag hade varit sjuk och mina klasskompisar aldrig sa om vi hade läxor när jag frågade. Och hon läraren sa ''Julia, du kan inte förvänta dig att människor ska hjälpa dig hela tiden. Du kan inte räkna med att någon alltid kommer finnas där för dig.'' Hon gav mig en bok och efter det gick hon och efter avslutningen så gick jag utanför och funderade på allt. När jag gick in igen för att hämta boken(som jag hade slängt på golvet tidigare) så var den borta. Jag letade i sopsäckar och hade hjälp av städerskan Cremona(från Geta skola) men vi hittade den inte.

Efter detta vaknade jag och jag var helt omtumlad. Jag menar vad vad budskapet, vad menade läraren när hon sa sådär? Det kändes som ett riktigt budskap. Jag kanske förväntar mig för mycket hjälp ibland? Och jag är nog för beroende av människor.. Så jag antar att drömmen gjorde något med mig som kommer få mig att ändra mig..

1 kommentar:

mox sa...

Wierd dröm :o Men jag finns för dig gmn :D <3 Jag ääääälskar diiiiig <3