31 maj 2010

Avundsjuk, jag är så avundsjuk

Japp det är vad jag är! Vanligtvis följer jag bara familjen eller vännernas bloggar men en utomstående blogg som jag läser är fokis.se. Den är grymt bra och hon gör så mycket i sitt liv som man blir, ja avundsjuk. Just nu är hon i New York med sin syster och pojkvän. Hur fuskit är inte det då!? För några månader sen var hon i Japan och i December var hon i Thailand. Det skulle nog också vara skoj men mest av allt så vill jag ju till New York(förutom att Kalifornien är mitt absoluta resemål). Foki bloggar ju förstås ifrån New York och hennes pojkvän tycker om att ta bilder så det kommer alltid massa bilder på Fokis blogg. Och det får ju en att längta till New York ännu mera. Jag sitter och tänker på den där känslan som jag tror att man får när man är i New York. Känslan av att alla problem inte existerar och.. jag vet inte hur jag ska beskriva den! När jag ser på SATC så får jag den känslan, att det måste vara hur underbart som helst att bo där och uppleva denna stora stad varje dag!

Att få bo i USA överhuvudtaget måste vara wonderful, någon dag ska jag dit. Till New York och Kalifornien, helst skulle jag ju vilja besöka hela USA men det vet jag inte om kommer hända. Jag vill ju såklart besöka hela USA på en gång, eller alltså jag vill då bila genom USA och uppleva allt vackert och så. Problemet är ju då att jag inte har körkort än och även fast jag skulle ha så skulle jag inte våga köra i USA, de har ju så många filer där! En del säger att man blir tokig av att köra i Sverige, och där är det långt ifrån så många filer som det är på en del ställen i USA. Dock vill ju mina syskon, åtminstone Danne och Jocke, ocskå fara till USA och då också bila. Så Jocke har faktiskt nästan gått med på att köra i USA om vi skulle dit, men bara nästan. Men jag förstår han att det skulle vara virrigt att köra där. Men den dagen den sorgen, vi ska ju inte dit inom den närmsta tiden. Man ska ju ha pengar och flyga dit(vilket inte är såå mycket) och ha tillräckligt för att vistas där också. Det pengarna finns inte riktigt ännu, men när de finns så ska jag definitivt dra iväg. Längtar ju redan, haha.

Inga kommentarer: