16 maj 2010

Sommarfeelings

Sommarkänslorna gör så att alla andra känslor kommer upp till ytan. Jag mår bättre på sommaren för den får mig glad och sprallig. Men ändå är hösten min favorit månad, den månaden som alla blir deprimerade i. Men det jag gillar med hösten är regnet och mörkret, det är mysigt. Det jag gillar med sommaren är alla glada turister som kommer till Geta. Man känner sig hemma med dom och man har ständigt ett leende på läpparna omkring den tiden turisterna börjar komma, tills det att de far hem igen. Jag älskar när främmande människor ler varmt emot en och hälsar även fast man inte känner varandra. De flesta turister gör det, och om de frågar om hjälp med t. ex vägen till något ställe och man förklarar och visar vilket håll de ska fara, så är de alltid så tacksamma och jätteglada för hjälpen. Det är så det ska vara, då känner man sig hemma.

Jag älskar att bo på landet och hoppas att jag kommer kunna fortsätta med det länge till. En del klagar på allt som har med landet att göra. Öppna ögonen och se hur underbart det egentligen är, en dag är det borta..

Inga kommentarer: