12 maj 2010

Hosta och snuva

Ja förkylningen håller fortfarande i sig. Jag snorar som ett tok och på morgnarna är hostandet olidligt, jag tror i princip att jag ska storkna eller något. Men sen när jag är nära på att storkna, så slutar hostan helt och hållet. Det gör mig näst intill galen! Och inte vågar jag gå upp och ta hostmedicin för så fort jag stigit ur sängen så är jag hur pigg som helst och kommer inte kunna somna om. Det kanske är en bra sak om klockan skulle vara ungefär 09:00-10:00, men det är inte så kul när det är så 04:00 eller 06:00. Då skulle man bara villa, ja jag vet inte vad!

När jag steg upp idag sjönk mitt humör från 10 till -0 på en millisekund. Jag såg nämligen att jag fått tid till tandläkaren. Jag vill inte! Jag gillar verkligen inte att gå till tandläkaren, av flera anledningar. En av dem är att den tandläkaren jag gick till när jag var liten, så luktade sprit mest hela tiden. En annan anledning är att jag har sådana enormt känsliga kräkreflexer så det inte är sant. Det är till och med obehagligt att borsta tänderna så varför skulle det vara behagligare med en tandläkarens händer upp i käften? I alla fall är det inte lika jobbigt att gå till tandläkaren mera, sen jag bytte. Jag går nu mera till Paula Niskala och hon är hur bra som helst. Hon vet att jag har känsliga kräkreflexer så hon är jätteförsiktigt när hon kollar tänderna, super bra! Jag måste fixa en sak tills jag ska dit i alla fall(16 Juni). När jag var dit sist märkte Paula att jag hade tre mjölktänder kvar, jag har tappat en men de två som är kvar är väldigt envisa. Så nu har jag ungefär en månad på mig att få bort dom, hoppas det går vägen.

Inga kommentarer: