30 maj 2010

Ett nytt försök

Nu är Felicia här och stannar tills på Tisdag. Så det blir att vara barnvakt nu istället eftersom jag då inte va i torsdags och fredags. Jag mår ju bättre nu, har inte ont i magen mer, så det borde gå bättre denna gång. Dock så är jag fortfarande yr och sådär, på grund av blodtrycket tror jag. Jag hade 96/66 när jag mätte i fredags, det är alldeles för lågt. Det övre ska vara mellan 120 och 140 och det undra ska inte överstiga 90. Så egentligen var mitt undra ganska bra, lite lågt kanske?! Men det övre är alldeles för lågt i alla fall, det var ju lååångt ifrån 120. Men som sagt så mår jag bättre. Ska nog mäta blodtrycket imorgon igen och om det fortsätter vara lågt så måste jag göra ett besök hos farbror doktorn. Tydligen går lågt blodtryck i släkten för min syster har också, men hon äter ingen medicin eller så. Men mitt i allt kanske man måste börja det, jag som hatar tabletter..

Inga kommentarer: