10 maj 2010

Krackelrede

Jag hostar så jävla hårt så snart ligger lungorna i sängen, fett nasty! Jag har grymt ont i halsen efter allt hostande också och halsen är helt torr så jag slår vad om att jag låter som en bil som inte startar, om jag försöker prata nu. Den här hostan är inte bra någonstans- den gör ont, den är hackig och retsam och den håller mig uppe på nätterna. Jag dricker hostmedicin, Expigen, men den hjälper inte mot rethosta. Jag vet att Expigen, also known as kråkmedicinen, inte är världens bästa hostmedicin med det är den enda jag kan dricka i alla fall. Resilar får jag kväljningar av och Tuxi får mig illamående så jag håller mig till Expigen. Kanske skulle testa receptbelagd någon gång? Annars får jag ta dubbelkurer av både Expigen och Mucomyst bara.

Nu ska jag börja knalla mot köket och få lite frukost i magen sen tänker jag ta en varmdusch tror jag. Resten av dagen tänker jag bara vila, om jag inte till och med somnar. Det skulle nog vara grymt skönt, men jag borde hålla mig uppe så jag får mina dygn på rätt igen. Hur gör djur säger jag bara..

Inga kommentarer: