19 april 2010

Den som tar ett hjärta, borde veta vad som sker

Jag har inte kunnat sova inatt så jag har suttit uppe och gjort massa saker. Kollade ju på Casper på tidigare, har också spelat lite, lyssnat på musik, skrivit och funderat på ett och annat. Och som vanligt fastnade jag på en tanke. Hur vet man egentligen att man är kär? Jag menar, hur vet man att det inte bara är en liten förälskelse, en liten crush? Hur vet man att man är riktigt kär och att känslorna aldrig kommer försvinna? Kan man någonsin vara säker på att känslorna kommer vara för evigt? En del säger att förhållanden aldrig håller för alltid men jag tror att de kan det. Bara man tror på kärleken och litar på varandra så borde det hålla hur länge som helst. Eller? Egentligen kan inte jag sånt här, jag har bara varit lite småkär nu och då men aldrig riktigt riktigt kär. Förens nu? Det vet jag inte, jag vet inte om jag är småkär eller kär på riktigt nu. Jag vet i alla fall att det är som det var med en annan viss person förut, jag tänker på honom konstant och har ett fånigt leende på läpparna. Det är nästan jobbigt att se honom för..han är antagligen upptagen och jag vet att han är way to far away from my league. Om jag skulle våga så skulle jag säga som det var, att jag verkligen verkligen gillar dig. Det skulle helt enkelt få bära eller brista..som allt annat i livet. Man får ta det som det kommer bara, good or bad..just take it. Nej, jag vill inte berätta vem det är. Men..ska jag sluta drömma och börja glömma? Vilket dilemma..
Du har tagit mitt hjärta.

3 kommentarer:

Moooooox sa...

Jag vet att du är kär.... i MIG :D <3

Pamsan sa...

Nu blev syster lite nyfiken... =)

Fupp sa...

finns alltid om du vill prata gmn! <3
ses nån dag? <3