18 april 2010

Barnslig?

Jag vet att jag är lite barnslig såhär överlag men jag tror att det finns olika sätt att vara barnslig på. Jag gråter fortfarande när Mofasa dör i Lejonkungen, Scar i Lejonkungen och Skrället i Mästerdetektiven Basil mus är fortfarande läskiga, filmer som Lilla sjöjungfrun och Peter Pan är fortfarande fantastiska och idén om landet ingenstans är underbar, spöktrion; Spinken, Stinkis och Fatso från Casper är lite små creepy men själva filmen är mysig och Casper är fett söt! Som ni ser så handlar det mycket om disney filmer men om jag ska välja en sak som inte är med i en disney film så skulle det nog vara..att Morran i Mumindalen också är lite små creepy. Jag var i alla fall ffetttt rädd för henne när jag var liten, precis som många barn var. Det är Tove Janssons fel alltihop, damn you! :)

Nu blev jag ju lite disney inspirerad så jag tror jag ska ta och se på Lejonkungen, eller Casper kanske.. Beslutsångest i alla högsta grad meeeen, jag tror ändå att det blir söta rara blyga Casper! Love you boy!

Inga kommentarer: