28 april 2010

9 månader

Nu har jag godisstrejkat i 9 månader så det är 3 månader kvar till ett år sen återstår det att se om jag fortsätter. Jag kommer högst antagligen att göra det eftersom jag inte känner något behov av sötsaker eller chips. Ibland blir man förstås sugen när man ser bilder eller när det är reklam på tvn. Allt ser ju fortfarande gott ut men jag vet att om jag skulle äta choklad, söt lakrits, kakor och tårta så skulle jag lägga ifrån mig det lika snabbt som jag tog det, eftersom det skulle vara alldeles för sött. Chips däremot kanske skulle gå, fast vid närmare eftertanke så är smaken av Sour cream and onion eller dill-gräslök chips inte så värst lockade just nu. Jordnötsringar skulle jag å andra sidan kunna äta, det är smask! Och Taffels Hot Rod ringar, OLWs cheese doodles och kanske skruvar till och med, min favorit när jag var liten. Men det är inget jag går och suktar efter, inte glass heller. Även fast det kanske skulle vara gott ibland så vet jag att det är alltför sött för min smak numera. Speciellt Ben & Jerry's, som är den godaste glassen finns, det är säkert ton med socker i dom. Mumsiga men helt enkelt spysockriga.

Inga kommentarer: