02 mars 2012

The great division in our society is are you an lol type of person or a haha type of soul

Kom igenom natten utan att ha ont i magen. Vaknade och mådde hyfsat bra. Åt frukost och fick ont i magen direkt. Surt liv haha. Nå, som sagt är det bara gilla läget och hålla sig till mat som inte är stark, stekt, för kryddad, fet eller rökt. Och kaffe, alkohol eller sura drycker. Enligt den sidan jag kollat ska man istället äta kokt mat, som potatis. Potatis äter jag inte. Pasta, couscous eller bulgur. Iss inga äta det om jag är glutenintolerans och allt i magen bara blir värre. Då återstår bara vitt ris, efter råris är för hårdsmält. Och vitt ris äter jag helst inte heller. Vet att det låter som om jag är jättekinkig på mat, men det är jag egentligen inte. Potatis har aldrig varit en favorit, men nån gång förra året slutade jag gilla det helt. Har aldrig tyckt om det på julbordet och så heller. Stekt potatis går bra, och potatisklyftor i värsta fall. Vitt ris äter jag inte mest för att det är nyttigare med råris så som sagt, i värsta fall kan jag äta typ basmatiris.

Och nu har säkert ni slutat läsa för längesen haha! Ska sluta snacka mat nu och kolla på tv medans jag väntar på ar brorsan ska vakna. Brorsan och jag sticker still stan efter lunch så kommer hem senare idag nån gång. 

 Hoppas alla får en bra dag, ute i stormen. Glad liten fredag!

Inga kommentarer: