06 mars 2012

And you’re the fire that lays across the sky

 I det här mega fina vädret var jag ute och gick långpromenad! Grymt härligt var det och det är som om man skulle få mera energi när det är vackert väder, för även fast jag hade gått långt kändes det som om jag skulle kunna gå flera timmar till. Härligt!

När jag kom hem fortsatte jag multitaska. Drack citronvatten, te och käkade, skrev min önskelista, läste bloggar, lyssnade på musik, kollade på Medium där emellan och utfodrad hunden. När jag lagade middag blev det multitasking deluxe! Blev att laga svampcrepes i alla fall så jag stod och stekte crepes/plättar, lagade sallad och förvällde svamp. Allt på samma gång. Och när salladen var klar gjorde jag ''bara'' två saker samtidigt, stekte dom sista plättarna och lagade svampstuvning.

Bilder på hela schabraket kommer senare för nu ska jag hopp i duschen. Känner mig sjukt grisig av att först städa kommunkansliet några timmar, och sen bli påpussad av Nova när jag kom hem. Det var en liten hund som var glad. Slobbrus, som Jocke kallar henne. WYL.

Inga kommentarer: