06 mars 2012

Fullkornscrepes med svampstuvning och riven ost

Här är bilderna på schabraket till middag jag slängde ihop idag -fullkornscrepes med svampstuvning och riven ost. Hur gott, enkelt och nyttigt som helst. Om man bortser från osten och mjölet då haha! Men jag hade endast grahamsmjöl i crepes/plättsmeten så det är ju mycket mycket nyttigare än vanligt vetemjöl i alla fall. Jag har alltid grahamsmjöl i när jag lagar vanliga plättar också. Tycker det blir mycket fylligare smak då, och så mättar det bättre och man håller sig mätt längre när det är fullkorn.

Känns som om jag skrivet mycket om mat på senaste...känner mig som en riktig matmor haha! Snart gör jag nog som min kära vän Maria i Sverige tycker, och lagar en matblogg så jag kan blogga bara om mat, hur jag fått sån karaktär att jag kan hålla mig borta från godis, chips, kakor, läsk etc. i två år. Det lockar lite faktiskt, att laga en sån blogg alltså. Men jag tror jag skjuter fram det lite till, om några månader kanske...Men inte nu med jobb, valp i huset, en veckas skidsemester i Sälen om tre veckor, och sen min födelsedag typ direkt när jag kommer hem. Nä. Som sagt, det får bli i framtiden det, den där matbloggen.

Helvetesjävlaskit vad jag blir arg på blogspot när den bara gör bilderna grumliga, oskarpa och jättekonstiga! Det har inte varit nått sånt här problem förut så varför nu?? Det är inte alls roligt att ladda upp bilder när dom bara inte blir så som dom egentligen ser ut :( Och det är inte alls roligt att bara skriva inlägg utan bilderna för då blir det trist att läsa i längden. Bilder gör det hela lite gladare och ''lättare'' att läsa, så snälla snälla blogspot fixa ditt problem med bilder, vad det nog är, och gör så att vi bloggare här kan ladda upp bilder utan att dom blir förstörda!

Inga kommentarer: