23 mars 2012

who by fire, who by water, who in the sunshine

Mobilbilder.
 Det är vår i luften. Det är fjärilar och det är blommor. Det är +14 grader på dagarna och det är fågelkvitter överallt. Det är brasor och kläder som luktar eld, rök, vår, sommar...Och kläderna luktar rök. Dom luktar rök! Dom.luktar.rök! Det luktar såå gott! Älskar det. Rök. Det luktar rök.

Mamma och jag tog en kvällspromenad ner till stugan ikväll, för att kolla läget och så. Pappa, Daniel, Anna och Nova kom ner sen för pappa skulle koppla i batteriet till solcellerna och ladda dom inför sommaren. Brorsan fick för sig att elda lite vass, så det var bara att börja släpa och laga en hög nere vi vattnet. Sjukt mysigt att stå där runt vår fina spontanbrasa sen och bara njuta! Älskar att sitta och titta in i elden, känna värmen i ansiktet och höra hur det knäpper och knastrar. Ännu bättre är det på sommaren, eller vid valborg, när man sitter nere vid vattnet och förutom att höra ljudet av brasan, får höra vågorna som sköljer mjukt över stenar och sand. Vilken rikedom det är! Brasor och havet.

Vad poetiskt det blev nu haha! Så nu avrundar vi bloggkvällen med att säga skål!(sitter med ett glas vin bredvid mig) och hoppas alla har en fin kväll :) För det ska jag ha, i soffan med en del av familjen. För snart kommer brorsan ''hem-hem'' också. Som han gör varje helg i princip :) Det är kul när han är hemma! Usch vad jag känner mig sliskigt överlycklig nu haha! Det måste vara vinet. Det bara måste det. Säg att det är vinet! Det är vinet.

1 kommentar:

aina [fotoblogg] sa...

sv; Japp han fick vara med på ett litet hörn, haha :D

kram