08 juli 2011

Ingen resväska

Konstaterade idag att jag inte kommer äga en resväska i den närmsta framtiden. Aldrig i livet att jag betalar 70€ för en liten(som verkligen var alldeles för liten)eller 90€ för en stor. No freakin' way. Enligt mitt tycke så var det alldeles för dyrt. Tänker hålla mig strongt till bagen jag har. End of story.
Jag är inte den där som kastar pengarna runt mig. Jag har alltid varit den som sparar. Inom pengafältet är det mega stor skillnad mellan mig och bror D. Jag vet att jag är snål, men jag är hellre det än att jag lägger ut mina jobbpengar på 'onödiga' saker. Som en resväska för 90€. När det kommer till att låna ut pengar är jag inte snål. Och när det kommer till saker jag behöver(kläder, skor, mat etc.)så är jag inte heller snål.

Man kan säga att jag håller i mina pengar. För hårt ibland kanske, men som sagt -är hellre snål, än gödslar marken med pengar hit och dit. Punkt. Over and out.

Inga kommentarer: