09 juli 2011

Dancing in the desert, blowing up the sunshine

Jag hade planerat idag, eller igår egentligen, att ta en promenad ner till stugan där mamma och pappa bor nu över sommaren. Vidare var planen att ligga där och steka i solen på berget. Hela dagen. När jag kom ner till stugan var det helt öde där. Ingen mamma och pappa. Och stugan var låst. Så då tänkte jag att jag kunde ligga där på berget och glassa helt själv. Bada och läsa och ha det helt mys själv. Men mina planer vart helt omkullkastade när Pamela, Ken, Felicia, Micke, Kalle och Kerstin kom via med båt och frågade om jag villa följa med till Mattskär(där mamma, pappa, Gunilla och Stefan.) Så jag följde med dit och det blev en helt grym dag! På den sidan av Mattskär som vi var så är det som en lagun. Det är helt underbart där!

Och något till som är helt underbart är att åka båt! Älskar den där pirrande känslan man får i magen när man far full fart över vattnet, över stora vågor så vattnet sprättar överallt. Det är livet, när det är som bäst :)
En liten mobilbild från Mattskär. Kameran var inte med idag.

Inga kommentarer: