21 juli 2011

Götene

Söndag 17 Juli.
Steg upp 05:30, och 08:30 satt mamma, pappa och jag på båten på väg över till Sverige. Och några timmar senare började den långa vägen ner till Götene. 15:45-16:00 var vi framme med all packning, och vi blev ganska genast visade till våra rum av Ida(min kusins barn.)
 Det blev värsta middagen sen med enormt gott grillat kött och potatissallad som moster lagat :) Satt och pratade ute på altanen hur länge som helst sen. Lekte skola med Ida, gosade med hundarna Bamse och Moa samt katten Findus, skrattade så tårarna rann etc. Kom inte i säng förens 02:00 haha.

Måndag 18 Juli.
Började dagen med att mysa lite på altanen innan vi for iväg till morbor Janne som bor en bit ifrån moster. Janne fyller i Augusti men vi tänker inte fara ner igen då så grattade han nu istället :) Satt där en stund och pratade innan vi var hem en sväng för att ganska direkt fara iväg till Spikens brygga. Det var fint där och när de andra hade ätit lunch, och vi hade vandrat runt där lite, så for vi iväg till Läckö slott och tittade där. Det var mäktigt och häftigt kan jag säga! :) Kom hem där vid middagstid, slängde i oss lite potatissallad, och sen for vi iväg till Bowlinghallen. Men den var stängd så vi for till Janne igen haha. Och dit kom kusin Björn sen, som jag inte hade träffat på 11 år(!!!!). Så längesen var det som hann flyttade från Åland. Han påstod att jag fortfarande var 8 år ;) haha. Var meningen att han skulle komma med oss hem till Åland och hälsa på, men han hade inte fått pengar ännu så det gick inte. Lite synd, men han kanske kommer upp i September :)

Tisdag 19 Juli.
Alla var jättetrötta och slöa och kanske lite bakis hela dagen haha. Men vi var i alla fall iväg till Wassbacken och spelade minigolf! Den ligger precis vid Göta kanal, så nu har man sett den också. Fick också se broöppningen där, och jag kan säga att den är lite annorlunda mot broöppningen i Lemland ;)
 Hela kvällen vart det att slöa sen. Tror vi var i säng 00:00 redan haha.

Onsdag 20 Juli.
Gitta, mamma och jag var iväg till ICA och Netto och handlade lite direkt på morgonen. Packade in allting i bilen och for iväg där vid 12:00. Vi skulle fara hem med sista färjan men eftersom det tar en stund att köra, och man måste stanna och kissa och äta och sånt, så villa vi vara ute i god tid. Ida och jag hittade på massa i bilen. Kollade på film, busade, lekte doktor. Ingen av oss sov ens på hela vägen haha.
  När vi kom till Grisslehamn stannade vi och åt på ett grekiskt ställe som hette Akilles Taverna. Sjukt gott var det där! Och sen for vi ner till färjan. På färjan shoppade jag en sak, och det var en ny väska eftersom min Daniel Ray väska håller på att faller samman. Snyft! haha.

Har haft några grymt bra dagar i Götene med moster, Micke, Ida och djuren! Men nu är det skönt att vara hemma igen :) Får se om vi far ner nästa sommar igen. Skulle vara kul i alla fall!

Inga kommentarer: