24 juli 2011

Barfota i blåbärsriset

Jag hade så rätt så rätt, systeryster villa inga tvätta mattor idag när det blåste orkan. Jag känner inte alls min syster bra, nää ;) haha. Men istället för mattvätt så vart det att springa runt i blåbärsriset en lång stund. Tror vi fick ihop 5 liter blåbär. Fan va bra vi är! Så nu har jag en hel glasslåda(inte en sån där som dom har i kiosken, utan sån där trio-glass med till exempel jordgubb, choklad och banan.)Mums mums vad jag ska äta blåbär och bli hög på antioxidanter nu!
Och på tal om blåbär så skulle jag behöva gå och sätta lite blåbär i mindre burkar och frysa in, för jag tror inte jag hinner äta upp alla blåbär innan dom blir dåliga och russin look-a-likes. Men...tills imorgon måste dom väl ändå hålla?? Nog för att det är rötmånad nu men då jääklar ska det gå snabbt och precis alla blåbär blir oätbara.

Nej, krypa upp i soffan och kolla klart på Bones avsnittet jag började med idag...Det, det låter helt utomordentligt bra tycker jag :) Blåbären. Kan. Vänta. Blåbären. Kan. Vänta. osv.(som ett mantra i huvudet typ)

Inga kommentarer: