23 november 2009

You are beautiful to me

Igår hitta jag en text som jag skrev kort efter att våran hund Assi dog. Det är nu 1 år och 4 månader sen. Jag kommer ihåg när jag skrev texten och att läsa den igår fick mig att tänka tillbaka till den 16 Juli 2008.

Assi

Du var den mest bästa som fanns och jag älskade dig. Du hade funnits här i 10 år och sen plötsligt är du borta. Det värsta var att jag visste, och jag såg hur ont du hade men endå va ja så självisk och villa inte att du skulle försvinna. Jag vet att du har de bättre där du är nu och ja önskar att jag hade förstått dig bättre. Du var den finaste som fanns och ja kan fortfarande inte fatta att du är borta, för alltid. Det som hände för 2 månader sen va hemskt och ja grät floder. Jag grät för dig! Jag grät för att du inte fanns i mitt liv mer. Jag grät för att jag på ett sätt var lycklig att du nu var på ett bättre ställe där du int behöver ha ont mer.Du var alltid så varm och gosig och när man va ledsen va det alltid skönt att borra in huvudet i din päls och bara glömma allt.Förlåt för att jag inte brydde mig så mycket som ja borde ha gjort. Förlåt för allt jag gjort fel men du ska veta att jag älskade dig massor och du va den bästa! Jag får tårar i ögonen varje gång jag tänker på dig. Ibland tänker jag 'kan du inte bara komma tillbaka?' Men ja vet att du inte kan. Du fick en sista puss och ett sista 'jag älskar dig' men ja önskar att jag kunde sitta me dig i famnen igen och bara hålla dig för alltid. Jag vet att du har det bättre nu och inte har ont mer. Jag har ditt halsband kvar och de doftar fortfarande du. Ingenting kan förändra det här nu men om ja skulle få önska nått, bara en sak, skulle de vara att jag skulle få se dig, få pussa dig och busa med dig igen.

Jag älskar dig! Vi ses på andra sidan.


these wounds won't seem to heal
this pain is just too real
there's just too much that time cannot erase

2 kommentarer:

Frida Söderback sa...

neeej vad fin text!
<3

Anonym sa...

man ska inte läsa din blogg, nu gråter jag ju nästan :o
väldigt fin text o saknar Assi <3