14 november 2009

Ingen ung mamma

Zzzzzzzzz.. Ja, jasså jag skulle skriva här. Så var det. Uuh det tar på att ha barn här. Även fast Scott sov mestadels av dagen så blir man ändå trött. Ikväll vart det dubbelt upp eftersom Felicia kom hit mitt i dagen. Så hon skulle ju ha mig med och leka med dockhuset. Hängde på så att hon skulle bli glad men la mig ner på golvet och halvsov istället. Det märktes ju inte alls att jag steg upp 08:30 imorrse. Haha förlåt Felicia men jag var helt slut.
Satt med Scott en stund sen och han var glad bra länge men sen blev han akut trött och grinig. Förstår inte hur han kunde bli det när han sov tre timmar på dagen + en timme efter middagen. Mmmh, sen när jag skulle ge han välling så blev han också ledsen först. Han gillar nämligen inte att ligga. Snälla lilla Scott, du måste ligga när du ska dricka välling. Åtminstone halvligga. Han vart nöjd sen i alla fall och vart uppe någon timme till.


Båda barnen i säng och jag slänger mig på soffan med datorn. Helt slut efter denna dagen.

Just det. En som kollade lite lurigt på mig och mamma idag vid boden när vi skulle gå hem med vagnen innehållande en sovande Scott. Nej mamma har inte fått barn och nej jag har heller inte blivit mamma. Borde inte det synts isåfall, du har ju sett mig ganska mycket. Jag är inte sur sen det var faktiskt kul att se hans ansiktsuttryck. Kollade från mig till mamma, på vagnen sen tillbaka på mig och flinade. Lite gulligt var det ju men om jag har fått barn måste det vara något jag missat totalt. Och jag som hört att det gör ganska ont att föda, isåfall har jag inte känt ett dugg.

Inga kommentarer: