18 november 2009

Det ska börjas i tid

Sitter och lyssnar på jullåtar nu. Nej det är inte för tidigt! Nästa helg får man ju börja julpynta och ska det vara julmusik på, härligt! Nu är det Busungarna-tomten jag vill ha en riktig jul som jag lyssnar på i alla fall.

Tomten, jag vill ha en riktig jul En så'n som man har när man är liten Tomten, jag vill ha en riktig jul Jag vet att du inte gör mig besviken

Tissel och tassel, pyssel och prassel
Det pirrar i magen bakom stängda dörrar Goda lukter i hela huset Åh, och änglaspelet snurrar

Riktig julstämning får man ju nu. Kan det inte bara bli julafton nu? Fast denna kommer ändå att bli den tråkigaste någonsin. Om vi bara sitter hemma på julafton tänker inte jag vara med. Då tänker inte jag vara hemma. Hur lamt är inte det att sitta hem då 4-6 personer bara? Nej man ska vara med släkt och vänner på julafton annars blir det inte roligt. Bara för att en tradition bryts detta år behöver väl inte en till göra det?

1 kommentar:

fupp sa...

jag känner precis samma sak inför jul.
vi blir bara några, vi som varit fullt hus, blir typ bara vi i vår familj + pappa tror ja.. :(