17 november 2009

smartrumpa

Idag när jag kollade på The Oprah Winfrey Show var det två knäppa kvinnor med. Om vi börjar från början. Oprah hade Steve Harvey där som skrivt boken, Act like a lady, think like a man. Den handlar typ om varför män är otrogna, vad kvinnor ska göra för att slippa hamna i ett så kallat ''abusing relationship'', och att det första män tänker när det träffar en kvinna är sex och hur de ska få det etc. Jag har inte läst den men jag har sett på The Oprah Winfrey Show förut när han varit med och berättat om boken och boken han skrev före.
I alla fall, om det där kvinnorna. Det var två vänninor som hade skrivit listor på hur de ville att deras framtida man skulle vara. Den ena värre än den andra. Hon ena hade gjort en lista med 43 saker och den andra kommer jag inte ihåg. Några av sakerna var laga mat och städa.Okej ett stort PLUS är ju att mannen har lagat mat tills du kommer hem sent från arbetet och att han hjälper till med städningen hemma. Andra saker var följade; miljonär, han måste va lång, ha fina tänder-alla 32, se bra ut, ha fina skor?!, va bra sexuellt, mörka ögon, han ska ha en familj och villa bilda en familj, ha vänner men kan vara självständig, äventyrlig, ska kunna dansa olika danser, vill gifta sig, älskar att resa, klär sig snyggt, han måste respektera mig(hon frun då)- min mamma, hans egen mamma och alla kvinnnor, drogfri + dricka vid speciella tillfällen eller inte alls. Snacka om att ha höga krav då.

Man ska väl glad att man bli älskad överhuvudtaget? Jag säger inte att man inte får ha lite krav på sin man/pojkvän/sambo men man kan ju begränsa sig lite tycker jag. Det enda vettiga jag kan se på den där listan(är dock inte alla saker) är laga mat och städa, se bra ut är ett PLUS men det är ju innsidan som räknas, villa bilda familj, klä sig snyggt och inte som en lodis all the time är också ett PLUS, den där respekt delen är bra as well. Sen det där med längden är lite sisådär. Han måste aspelut inte vara lång men jag vill helst att han ska va längre än mig eller lika lång. Men eftersom jag är 1.61 så borde inte det bli något problem haha.

Jaja, man börjar ju undra va endel tänker ibland.
Think before ju act S M A R T R U M P O R

Inga kommentarer: