10 november 2009

Minnen

Tänk va mycket minnen man har fått genom åren. Endel dåliga, endel helt underbart bra. Idag när jag fick se mitt gamla dockskåp kom minnen tillbaka om dagar jag kunde sitta i timmar och leka med det. Man möblera om, man lekte att det var inbrott, barnen blev kidnappade och till och med att kattorna förstörde hela huset. Det är otroligt vilken livlig fantasi man hade som liten. Till och med att jag fick med brorsan och leka med dockhuset. Helt otroligt men han var mer än gärna med och lekte med dockhuset eller med barbiedockorna. Min snälla lilla storebror!

Det dockskåpet jag har fick jag i julklapp när jag var fyra-fem år. Det hade varit min syster före det. Nu ska det gå vidare till hennes fyraåriga dotter Felicia. Det är dock inte såå helt mera och nya möbler behövs men vi får se hur mycket man kan jobba på det. Känner mig inte pigg på att slänga det i alla fall.

på tal om något helt annat så var mamma och jag till Mattssons idag och köpte färg till nya rummet. Det blev lila som jag tänkt enda från början. Pappa började spackla lite ikväll sen får vi se vilken dag vi börjar måla.

Något annat? Jo, ikväll var jag till Nicole. Jag hade med Guitar hero så vi spela det. Gick inte så bra dock men imorgon ska jag öva på mina skills. Nästa gång ska det gå bättre Nicole, lovar!
You have my word on it.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att hojta till om du vill ha målarhjälp någon dag :D

Pamsan sa...

Nej du ger tusan i att slänga bort det. Har tänkt fixa upp det ju! :)