05 november 2009

Första snön

Idag kom första snön! När jag steg upp i morse föll flingorna så fint utanför fönstret. Jag känner lukten av julafton nu! Pepparkakor, glögg, julskinka, barr från julgranen och lussebullar! Jag längtar till julafton. Men denna kommer inte bli sig lik. Vi vet inte var vi ska vara på självaste julafton. Vi kanske ska vara i Lemland hos syster och Ken men det är inte säkert ännu. På juldagen brukar alla pappas syskon med familj samlas på ett ställe och äta julmat tillsammans och ha det mysigt och roligt. Men i år kommer inte de som bor i Sverige. Det är lite slött men jag förstår att de vill stanna i Sverige i år. Det kanske blir något hos en av fastrarna i stan på juldagen, det är inte heller säkert ännu, men vi får se hur det blir. Hoppas på en bra jul i alla fall.

Idag fick jag ett fint sms av en viss person. Vilken tur att du förstår och är ärlig. Som sagt, ärlighet varar ju längst. Du vet i alla fall hur det ligger till nu. Hoppas vi kommer på något. Jag vet att jag skulle ha ångrat mig om jag inte sagt något. Nu är det sagt i alla fall.

Inga kommentarer: