21 november 2009

Rödlack och Blåljus


Igår var vi på teater på statshuset. Rödlack och blåljus hette den. Det var det roligaste jag varit på på länge. Min förra klasslärare Gun Jansson var med. Hon är grym på teater! Jag kommer ihåg när jag gick ghs och Gun brukar sitta på våra bonustimmar och öva repliker. Hon brukar alltid ha någon av oss att läsa repliker med henne, för det mesta Rasmus, Anders och John.
I alla fall, tillbaka till teatern. Den utspelar sig mestadels i brandmännens omklädningsrum förutom i slutet när det är på brandkårsfest. Man får se mycket av städerska Signe som för det mesta håller till i omklädningsrummet och skurar. Och såklart brandmännen och deras chef. Flera som är med är brandchefens fru, en flickvän till en av brandmännen och en doktor.
Rollista
personer
Tor-Torsten Rungren. brandchefen=Guy Björkqvist
Constantia, Tor-Torstens hustru=Annsofi Joelsson
Klas ''käften'' Uppmark, brandkapten=Jan Nordberg
Signe, lokalvårdare=Maria Mäntylä
Felipe Branziaga, läkare=Kenneth Johans
Eva, klas flickvän=Gun Jansson

brandmän
Albert ''macho'', son till Tor-Torsten och Constantia=Daniel Dahlén
Jan-Erik ''sotarn''=Jonas Danielsson
Mårten ''lampan''=Patrik Sundbäck
Gustav ''sprutan''=Anton Bergman
Bert-Ove ''puman''=Joshua Marshall
Rune ''tutan''=Dennis Schåman
Kaj ''flåset''=Robin Mattsson

Ni var jättebra allihopa! Jag rekommenderar den starkt. Två timmar med massa skratt och applåder, två härliga timmar. Det var en välldans bra start på denna helg.

Inga kommentarer: